fredag 20. april 2012

Fine forlovere :)



Om HELENE sine forlovere...
Cathrine og Marianne er mine forlovere. Når det ikke går å bare velge EN, ja så velger man TO. Verre er det vel ikke :) 

Cathrine bor på Holmlia med mann (Daniel), to søte små snupper (Anveig og Olava) og PuseJorunn, og er doktorgradsstudent ved Radiumhospitalet. Jeg skal ikke engang forsøke meg på å forklare hva arbeidet hennes går ut på - "det er noe biologigreier om kreft og sånt" hoder nemlig ikke mål. 
Vi ble kjent på ungdomsskolen, hadde IT som valgfag sammen på videregående og har holdt kontakten siden - heldigvis! Cathrine er for øvrig en av de smarteste personene jeg kjenner, og som om ikke det var nok så er hun skikkelig kreativ i tillegg. Hun er dessuten en fabelaktig reisekamerat, det er bare så synd at vi så sjelden drar på ferie sammen ;)

Marianne er min barndomsvenninne, vi møttes når vi var små og søte hjemme i "Parken" på Eik (en av oss var forresten søtere enn den andre: jeg hadde kort hår og rottehale, Marianne hadde langt mørkt hår i musefletter. Så kan du selv forsøke å tenke deg til hvem som var søtest.), og vi har fulgt hverandre gjennom 6-års klubben, barneskolen, ungdomsskolen og videregående - og i korpset. Jeg har ikke oversikt over alt vi har gjort sammen når vi var små og nesten voksne, men det er ikke lite!
Marianne har bodd i Trondheim i mange år nå, sammen med mann (Daniel, der også!), bonusbarn (Robin) og lille Emrik. Men du vet de vennene du har, som du dessverre ser alt for sjeldent, men når dere treffes så er alt som det alltid har vært? Sånn er det med Marianne. Vi ser hverandre ikke mange ganger i løpet av et år nå, men Marianne er Marianne, og det er ALLTID like hyggelig å treffe henne. 

Hilsen Helene.

Om CHRISTIAN sin forlover...

Kåre Kristian, bedre kjent som KK, er min forlover.

Han bor i et "slott" på toppen av Blakstadheia i Froland, sammen med Monica og en liten pus. KK er IT-konsulent på ATEA, og sier sjelden nei til å spille data med meg om kveldene.
Vi har kjent hverandre siden barneskolen og er oppvokst i samme gate, med ca 167 meter i mellom - noe som viste seg å være akkurat litt for langt for å få en datakabel mellom rommene våre til å fungere.
Opp igjennom tiden har vi tilbrakt mye tid sammen, gjerne foran hver vår skjerm (noe som ikke har endret seg i voksen alder heller, hilsen Helene). Ved flere anledninger har vi forsøkt å overbevise han om at han må flytte til Borre, sålangt dessverre uten hell! KK er en svært likanes kar som alltid er enkel å ha med å gjøre. Rett og slett en fin fyr!

Hilsen Christian.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar